mandag den 6. august 2012

Lyserøde lemonadekager


Manglende hortologisk intervention - det andre kalder at luge - har vist sig at have en uventet sidegevinst.

Kald mig bare doven, men jeg gider ikke at være havegud, der bekæmper en type vækster for at nogle andre skal trives. Det der dukker op, dukker op.

Så ind gennem et hegn i et ufrugtbart hjørne af min forhave, har en hindbærbusk etableret sig. Til morgen da Pinga og jeg spiste morgenmad i haven observerede jeg mængder af smukke røde bær og så var min dag reddet.

Forleden da Deb fra Smitten Kitchen publicerede sit indlæg om Pink Lemonade Bars svor jeg, at dem ville jeg lave på førstkommende fridag - det er i dag - og hindbærrene var derfor som sendt fra en højere kage/havemagt.

Så nu alle jer, der ikke har bær i haven, af sted efter en bakke og jer andre: Ud og pluk så i gang.

Det er en supernem opskrift og jeg fik endda både citronsaft og hindbærpure til overs, så selvfølgelig skulle bagværket nydes med et glas pink lemonade til.

Eftersom jeg ikke har ændret så meget som et saltkorn i Debs opskrift er det ikke rimeligt, at publicere den her synes jeg. Det er i øvrigt sjældent, at jeg følger en opskrift slavisk, men Debs plejer altså at holde max.

Men jeg tillader mig lige at spare jer en enkelt googling: 1/4 cup citronsaft svarer til 6 cl.

Og min pink lemonade blev til ved at blande cirka 2 spisefulde hindbærpure med 5 cl citronsaft og 2 cl lavendelsirup (den kan du se, hvordan jeg har lavet her). Og så danskvand i til det smager tilpas.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar